📝 Etkinlik Adı: “Doğal Kaynakları Tanıyalım: Çevre Bilinci Etkinliği”
Sınıf Seviyesi: 4. Sınıf (Yaş Grubu: 9-10)
Ders Türü: Fen Bilgisi
Konu: Doğal Kaynaklar, Çevre Bilinci, Geri Dönüşüm
Süre: 45 Dakika
Amaç: Öğrencilerin doğal kaynakları tanımaları, çevre bilinci geliştirmeleri ve geri dönüşümün önemini kavramalarını sağlamak.
Materyaller:
- A4 kağıtları, renkli kalemler
- Karton kutu veya büyük bir kutu (geri dönüşüm için kullanılacak)
- Çeşitli doğal kaynakların resimleri (ağaç, su, güneş, madenler, vb.)
Etkinlik Adımları:
- Giriş (5 dakika):
Öğrencilere çevremizdeki doğal kaynakları tanıtmaya başlayın. Hangi kaynakların sınırlı olduğunu ve korunması gerektiğini açıklayın. Öğrencilere her bir kaynağın nasıl kullanıldığını ve nasıl korunması gerektiğini sormalısınız. - Küçük Grup Çalışması (15 dakika):
Öğrencileri 4-5 kişilik küçük gruplara ayırın. Her grup, belirli bir doğal kaynağı (su, orman, hava, güneş, vb.) ele alacak ve o kaynağı koruma yolları hakkında kısa bir yazı yazacak. Bu yazıda kaynağın önemi, tehditler ve korunma yolları bulunmalı. - · Geri Dönüşüm Aktivitesi (10 dakika):
Öğrencilere atık malzemeler verin (plastik, kağıt, cam) ve her grup, bu malzemeleri nasıl geri dönüştürebileceklerini gösteren yaratıcı bir çözüm tasarlasın. Her grup geri dönüşüm ürünlerini sınıfta sergilesin. - · Sunum (10 dakika):
Her grup, geri dönüşüm projelerini ve doğal kaynakları koruma yöntemlerini diğer sınıf arkadaşlarına sunar. Sunumlar sırasında öğrencilere kaynağın ne kadar önemli olduğunu anlatan birer cümle kurmalarını isteyin.
5.Genel Değerlendirme ve Kapanış (5 dakika):
Öğrencilerden her biri, geri dönüşümün ve doğal kaynakları korumanın hayatlarındaki önemini bir cümleyle ifade etsin. Son olarak, çevre bilincini geliştirmek için ne gibi adımlar atabileceklerini tartışın.
Değerlendirme:
- Başarı Kriterleri: Öğrencilerin etkinlik sırasında doğal kaynakları tanımaları, geri dönüşüm ve çevre bilincine dair ne öğrendiklerini anlatabilmeleri.
- İzleme: Öğrencilerin grup çalışmalarını, sunumlarını ve yazılı içeriklerini değerlendirin. Ayrıca, bireysel olarak çevreyle ilgili düşüncelerini yazmalarını isteyin.
Öğretmen Notları:
Bu etkinlik, hem eğitici hem de öğretici bir deneyim olmalı. Öğrenciler, çevreyi korumanın sadece teorik değil, pratikte de yapılması gereken bir şey olduğunu anlayacaklar. Öğrencilerin etkinliklere katılımını teşvik etmek için çeşitli yaratıcı düşünme teknikleri kullanabilir, dersin her aşamasında onları yönlendirebilirsiniz.
BİLGİLİK.COM.TR sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.